lørdag den 24. juli 2010

Grækenland - og starten af Tammy er skrevet!


Er vendt hjem fra 14 dage i Grækenland. Det er femte gang jeg besøger landet, og jeg er stadig lige betaget af naturen. Bjergrige øer, turkisgrønt hav, stille bugter og støvede ruiner. Lyserøde blomster og gedeflokke i vejkanten, scootertur gennem bjergvejene.
Ingen tvivl om, at Grækenland inspirerer mig til at skrive.

Allerede i flyveren startede jeg på Tammy (4. og foreløbigt sidste bind i Veninder for altid). Jeg skrev på den en time hver dag, og har nu skrevet anslaget frem til point of no return. Det er spændende at skrive om Tammy! Meget kan selvfølgelig ændre sig i første og anden gennemskrivning, men det er stadig sommerferien mellem 5. og 6. klasse, og Tammy er den eneste af veninderne, der ikke skal på ferie. Det skal belastende-Jesper heller ikke.
Måske har de mere til fælles end Tammy går og tror?
Men Tammy skal i hvert fald ikke have en kæreste. Så det er ikke dét bogen handler om. Til gengæld elsker hun dyr! Og dét handler bogen om:-)

Nu hvor jeg er kommet hjem arbejder jeg Ane - Veninder for altid 3 i gennem. Den skal tilbage til forlaget først i august, så den forhåbentligt kan udkomme til november!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar