mandag den 16. marts 2015

Camilla Wandahl - da jeg var 11 år

Camilla Wandahl, 11 år
Jeg har jo skrevet 7 bøger om 11-12årige piger, nemlig tøseserien Veninder for altid. Det der sker i bøgerne, er ikke sket i virkeligheden - det er noget, jeg har fundet på. Men jeg har jo (selvfølgelig) også engang været 11-12 år. Og det vil jeg da gerne lige fortælle lidt om.

Da jeg var 11-12 år ...

  • Havde jeg en kat, der hed Blissen. Som fik killinger. Vi beholdt en af killingerne; den hed Fiffi.
  • Havde jeg tre rigtig gode veninder, som jeg var meget sammen med. Jeg havde også en anden god veninde, men hun var flyttet i 4. klasse, så hende så jeg ikke lige så ofte. 
  • Skrev jeg mange historier
  • Fik jeg lov at få sat en væg op på mit værelse, så jeg på en måde fik TO værelser. Jeg hang et glitrende perleforhæng i mellem de to værelser. 
  • Elskede jeg at læse bøger. Mine yndlingsbøger var blandt andet "Den sorte engel", "Hulebjørnens Klan" og "Eva og Adam" (tegneserierne)
  • Gik jeg på billedskole, fordi jeg kunne lide at tegne
  • Fik jeg et akvarium i julegave, hvor jeg havde guppyer, sugemaller og andre fisk. Det blev en stor hobby for mig.
  • Sendte jeg mange små tegninger og historier ind til Fri Junior og Børneavisen, fordi jeg drømte om at blive journalist. Nogle af dem blev også trykt, blandt andet en vittighedstegning med nogle fisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar