onsdag den 11. november 2015

Forfatterefterår - en lille status

Efteråret 2015 har budt på to bogudgivelser og fire foredrag. Desuden har jeg skrevet en ny bog og fået antaget en bog, som jeg skrev, inden jeg gik på barsel. Så det har været et skønt efterår. 

Sarahj Mille Jessen/
Bodil Bang Heinemeyer
To nye bøger

I oktober udkom "Til min bedste veninde i verden". Jeg skrev faktisk allerede første udkast til den bog i 2013, da Veninder for altid 7 var udkommet, og jeg fik 'tøsebogs-abstinenser'. Men dengang var det en helt anden - og meget længere - bog, så det var først efter flere gennemskrivninger, at forlaget antog den. Og hvor er jeg glad for, at jeg skrev den i gennem!
For i den endelige udgave er Andreas og Fridas venskabshistorie blevet præcis så god og ærlig som jeg gerne ville have den. Kort sagt handler historien om Andrea, hvis bedste veninde er flyttet til Fyn. Hvordan skal Andrea nu få nye venner? Og kan man overhovedet være bedste veninder, hvis den ene er flyttet til Fyn?
Bogen er fyldt med Andreas lister og små tegninger, og den er simpelthen blevet så fint sat op af Sarah Mille Jessen. Tegningen på forsiden er lavet af Bodil Bang Heinemeyer.

Breth Design/Alette Bertelsen
I november udkom den samlede udgave af "Havets Tåre", der indeholder alle tre havfrue-bøger. Ligesom "Til min bedste veninde i verden" går den direkte i boghandlerne, og det er også derfor, vi har valgt at lægge alle bøgerne sammen til én - for så er det blevet en rigtig flot og lækker bog.
Havets Tåre handler om 16årige Lejla, der efter en drukneulykke både frygter og tiltrækkes af havet. På et krydstogt møder hun Seth, som viser sig at være en havmand. De to forelsker sig, og snart er Lejla bogstavelig talt hvirvlet ind i havets magi og farer.
Det er en paranormal romance/romantisk fantasybog om overnaturlig kærlighed. En genre som jeg elsker!
Det er Mette Breth der har lavet den flotte forside og Alette Bertelsen, der har været ekstra grafiker på bogen.

Fire foredrag
Foto: Jannie Schjødt-Kold

Jeg har holdt foredrag i Lange Eng om "Søstre på De Syv Have" i øsende regnvejr - det var sjovt! Desuden har jeg fortalt på Bogforum ved tre arrangementer: Et interview om "Til min bedste veninde i verden", et foredrag om samme bog på Børnescenen og et foredrag hos Håbefulde Unge Forfattere om "Kreativitet og Effektivitet".
Der var skønt publikum og mange gode spørgsmål!

Nye bøger på vej

Desuden har jeg fået antaget "Alt om at være pige", som udkommer til maj og skrevet en helt ny bog (titlen er endnu ikke bestemt), som nok også er ved at være antaget af forlaget (jeg krydser fingre).
Mere om disse bøger i et senere indlæg!

Jeg ønsker jer alle sammen et rigtig godt efterår/rigtig god vinter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar