torsdag den 19. februar 2009

Hjerte i vente anmeldt i Politiken

Debutant skriver følsom ungdomsroman var overskriften i Steffen Larsens anmeldelse i Politiken lørdag d. 14. februar - og sikke en fin anmeldelse. Steffen Larsen skriver blandt andet:

"Ungdomsromanen ’Hjerte i vente’ er stort tænkt og følsom til den store guldmedalje."

"Hvordan Gry kommer igennem Frejas sygdom og besættelsen af sin lærer – det er gensidigt! – er god læsning. Stoffet er rigtigt disponeret. Sproget er morgendueligt og blomstrende."

Og afslutter: "Historien rammer hjertet. Ja, den gør!"

En rigtig positiv anmeldelse, som endda (pt.) er udstillet i Børnenes Boghandels vindue sammen med romanen. Og så kom anmeldelsen lige på Valentines Day - der jo på svensk hedder "Alle hjerters dag", hvilket passer rigtig godt med romanen.

Hele anmeldelsen kan læses på Politikens hjemmeside.

4 kommentarer:

  1. den er vildt god :)

    SvarSlet
  2. Mange tak:-) Det er jeg glad for, du synes!

    SvarSlet
  3. josefine Lund larsen18. august 2012 kl. 08.23

    Hej Camilla.
    Hjerte i vente er absolut min yndlingsbog, den er så rørende.
    jeg har læst den igen og igen.
    har du skrevet nogle bøger der minder om den?
    skriver du på et tidspunkt nogle bøger der minder om den?

    KH. Josefine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Josefine
      Tak for din besked. Jeg er glad for, at du synes Hjerte i vente er god og rørende. Den bog jeg indtil videre har udgivet, som minder mest om den er Så fandens forelsket, fordi det også er en kærlighedshistorie. Men den er alligevel ret anderledes.
      Jeg vil gerne skrive flere bøger for unge, og jeg er i gang med en nu, som jeg har været i gang med i flere år. Den tror jeg også, man vil kunne lide, hvis man kan lide Hjerte i vente. Men jeg kan slet ikke sige noget om, hvornår den er færdig, for det ved jeg ikke endnu:-)
      Mange hilsner Camilla

      Slet