fredag den 1. maj 2009

Novelleværksteder på Egelundskolen


Så har jeg holdt novelleværksted i to 7. klasser på Egelundskolen i Albertslund, og det blev et par kreative, produktive, lærerige og sjove timer!

Jeg holdt et værksted i hver klasse, som varede to lektioner. Her lærte eleverne om vigtigheden af et godt anslag (især første sætning) samt Point of no return og Klimaks. Der blev skrevet hurtigt og meget - og det kom der nogle rigtig sjove og gode historier ud af.

Spændende var det også, at jeg havde to bøger med, hvor jeg har fået trykt noveller, da jeg var 15 år. Den ene var i årbogen Piger 2003, hvor jeg har en novelle, om en pige der forelsker sig i en vampyr i (det var før Twilight!), den anden var i Udvalgte noveller fra Fyldepennen, hvor jeg havde en noget mere alvorlig historie om en pige, der havde kræft. Sidstnævnte var også min terminsprøvestil i 9. klasse - og det synes eleverne selvfølgelig var sjovt.

Er du lærer eller bibliotekar på en skole?
Jeg kommer gerne ud i klasser, på biblioteker og lignende og holder skrivekurser eller fortæller om min roman. Læs mere her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar