lørdag den 29. december 2012

Bøger læst i 2012

Jeg kan rigtig godt lide at læse bøger. I sommerferien 2012 fandt jeg på at lave en liste over alle de bøger, jeg læste i år her på bloggen. Den er vokset støt og roligt siden - og nu hvor året snart er slut, vil jeg gøre plads til en ny liste, fordi jeg også håber på at læse mange gode bøger i 2013.

For at skabe det bedste overblik over bøgerne (og for måske at inspirere nogen af jer læsere til at læse de samme bøger), har jeg her lavet en genre-oversigt over de bøger, jeg har læst i år. Nogle af bøgerne var lidt svære at genrebestemme, men jeg har sat dem under den genre, som jeg synes, de passer bedst til. Den alder jeg har skrevet, at bøgerne passer til, er bare min egen vurdering efter, hvordan jeg husker bøgerne. Men hvor gammel man skal være for at læse en bog, kommer jo helt an på hvem man er, og hvad man plejer at læse! Hvis du klikker på bøgerne, kan du læse mere om dem. Og så kan du jo selv vurdere, om de er noget for dig:-)
Det bliver i øvrigt hurtigt klart, at jeg har læst flest paranormale romancer og dystopier i år. Og så har jeg læst bog 1 i rigtig mange serier - jeg glæder mig til at læse fortsættelserne:-)

Paranormale romancer
Soulfinders 1 - Sky fra 12 år

Dystopier og apokalypse
Dark life 1 - Livet under havet fra 12 år
De hvide mænd fra 14 år
Delirium fra 13 år
Divergent 1 - Afvigeren fra 12 år
Høstens engle fra 15 år
Kloden under vand fra 13 år

Fantasy 
A kiss in time fra 12 år
Talentian 2 - Flammes fortælling fra 13 år
Sangeren fra 11 år

Gys
Ulm fra 13 år

Magisk og absurd realisme
Lazarus fra 14 år
Every day fra 12 år

Realistiske og historiske børnebøger
Wicca-veninder 1 - Chatsøstre fra 11 år
Molly 1 – Den lille smuglerhund fra 8 år
Seksten søstre fra 11 år
Skaterland 1 - Kristoffer aka Krissy B fra 9 år

Realistiske ungdomsromaner
Døde piger lyver ikke fra 14 år
Komatøs fra 14 år

Let at læse
Drømmer 1 - Drømmerens Datter fra 8 år
Fie på flugt fra 6 år

Voksen skønlitteratur
Stigninger og fald fra 14 år

Fagbøger
Camillas Køkkenhave fra 13 år
The writers journey fra 13 år

God læselyst i år 2013!

2 kommentarer:

  1. God idé med sådan en liste - sjovt at se hvad du har nået at pløje dig igennem. Der er rigtig mange gode titler imellem. Godt nytår :-)

    SvarSlet