fredag den 1. oktober 2010

Bogtip: Slet ikke til at lægge fra sig ...

Jeg har lige læst Suzanne Collins bøger Dødsspillet og Løbeild, og jeg kunne slet ikke lægge dem fra mig. Hvert kapitel slutter med en cliffhanger, så man bare læse hvad der sker.

Dødsspillet handler om 16årige Kattua, der bor i Distrikt 12. Hvert år udvælges der to unge mellem 12 og 16 år, der skal kæmpe på liv og død i det TV-transmiterede realityshow Dødsspillet.
Da Kattuas lillesøster bliver udvalgt, tager Kattua hendes plads, og Dødsspillet begynder ...

Bogen er hæsblæsende og actionfyldt. Det er svært - næsten umuligt - at lægge den fra sig, fordi der er så mange cliffhangers og der er så meget på spil for Kattua. Ikke mindst hendes eget liv - men også mere end det. Der er også en kærlighedshistorie flettet ind i bogen.
Fortsættelsen Løbeild er lige så fængende, og pt er jeg i gang med treeren, Mockingjay, der endnu ikke er oversat til dansk. Er spændt på, hvordan Suzanne Collin får afsluttet serien!

Jeg synes, det er årets mest spændende bog, derfor giver jeg nu titlen videre til jer!

Læs mere om bogen på SAXO.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar