torsdag den 11. september 2014

Hvad skal jeg nu skrive på?

Nu, da jeg er blevet helt færdig med Som en tikken under huden og bare venter på, at den skal udkomme, har der jo været tid til at kaste mig over både gamle og nye projekter. Her er, hvad jeg arbejder på i øjeblikket:

Noter til Sjælens Bånd
Havets Tåre 3. Sjælens Bånd
Jeg har NETOP modtaget forlagets rettelser til Sjælens Bånd, og det virker overskueligt at kaste sig over. Så i næste uge vil jeg gå i gang med at redigere Lejla og Seths afsluttende rejse og kærlighedshistorie. Jeg har også haft bogen ude hos en enkelt, ung testlæser, hvis kommentarer jeg selvfølgelig også vil tage med i redigeringen.
Forsiden er ved at blive designet, og jeg glæder mig RIGTIG meget til at se den. Den kommer selvfølgelig på bloggen, når den er færdig!
Jeg forventer at bogen udkommer i begyndelsen af 2015.

Andrea & Frida-bogen (arbejdstitel)
Da jeg var færdig med Veninder for altid fik jeg simpelthen TØSE-ABSTINENSER og måtte skrive en ny (helt ny, ikke om de samme piger!) bog for 10-13årige tøser. Og før jeg vidste af det, havde jeg skrevet første udkast til Andrea & Frida-bogen, som forlaget har læst og kommenteret og nok er interesserede i. I hvert fald har jeg redigeret manus og sendt det tilbage til forlaget, som så skal tage stilling til, om de vil udgive den. Og hvad jeg i så fald mere skal rette i bogen.
Jeg håber, at forlaget er ellevilde, og at bogen kan udkomme i 2015. Men det er for tidligt at love noget:)

Hemmelig voksenroman
Jeg har netop færdiggjort første udkast til en mærkelig voksenroman, men den vil jeg holde hemmelig lidt endnu til jeg ved, hvad der skal ske med den.

Noveller og poesi
Jeg har fået antaget varulvenovellen Mand Kvinde Hund til Kandors voksen-novelle-antologi Varulv, som jeg ser meget frem til udgivelsen af.
Jeg har også i samarbejde med min kæreste Jonas Nødvig Jørgensen skrevet eventyr-novellen Tigerhelten, som er blevet antaget til Ibis' Læseraketten 2015. Historien er for de 9-13årige.
Det glæder jeg mig også til! Det er første gang min kæreste og jeg har skrevet noget sammen, men det er en ret god kombi, fordi han er ret god til det der med action (faktisk er det ham der har dikteret nogle af kampscenerne i Søstre på De Syv Have, især i bog 4).

Desuden har jeg skrevet en ugebladsnovelle, som jeg endnu ikke ved, om jeg har fået afsat samt nogle digte, som jeg heller ikke ved, om tidsskriftet er interesseret i. Det må tiden vise:)

Hvad skal jeg så skrive nu? 
Jeg skal jo selvfølgelig gøre Sjælens Bånd og Andrea & Frida færdige. Men så er det så skønt, at jeg derefter faktisk kan tage fat i lige den idé, som jeg har lyst til. Og tro mig: Jeg har MANGE idéer. I alle mulige genrer. Jeg GLÆDER mig til at gå i gang med noget helt nyt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar