onsdag den 8. juni 2011

"Himmelflugt" udvalgt til udgivelse!

Min science fiction novelle "Himmelflugt" er blevet udvalgt til antologien "Den nye koloni - Lige under overfladen 5".

Novellen er en fremtidsfortælling, hvor mennesket har fundet en måde at bo i himmelen. Men jeg-fortælleren er ikke tilfreds med sit liv i Himmelen. Hun er optaget af Nede (jorden). Her er et lille uddrag af novellen:

Jeg trak min egen FLYVenhed frem og kiggede på displayet. Den lille touchskærm lyste op. Jeg overvejede ikke engang at trykke på Hjem. Eller Skole eller Bar eller noget andet forudsigeligt. I stedet pillede jeg batteriet ud, lagde det i lommen. Mærkede faldet, da min FLYVenhed ikke længere trodsede tyngdekraften og holdt mig oppe. Et langsomt sus. Hvis man fortsatte sådan, forsvandt man et sted på vejen. Brændte op i farten. Smattede ud på vej Ned.
Det var ikke måden at komme Ned.


Jeg er meget glad og stolt. Det er femte gang jeg er repræsenteret i samlingen, og det har været spændende at finde på de fem science fiction historier.

Udgivelsesdatoen er foreløbig 15. august 2011.
Du kan læse om de andre bøger i serien her.

Hvis du selv har fået idéen til en sci fi novelle, så er konkurrencen om at komme med i Lige under overfladen 6 i gang med deadline 1/3/12

4 kommentarer:

  1. Tillykke, tillykke!!
    Lyder også som en spændende historie :-)

    SvarSlet
  2. Tillykke Camilla.
    Jeg har læst din historie, Himmelflugt: Interessant og spændende. Jeg er imponeret over at du har været med i den SFI antologi så mange gange i træk - flot. Din historie "Søsken" (Den hemmelige dal, 2009) er meget fascinerende. (Jeg har kun læst de 2 fra dit keyboard indtil nu) Jeg har fået en historie med denne gang også - og jeg har ikke fået udgivet noget før;-). Min historie hedder Den nye Koloni. Grundhistorien skrev jeg meget hurtigt, fordi jeg tænkte at mit første korte bidrag sikkert ikke var godt nok - hvilket det heller ikke var. MVH

    SvarSlet
  3. Hej Palle
    Tak:-) Og selv tillykke med at du er kommet med i samlingen!
    Vh Camilla

    SvarSlet