lørdag den 16. februar 2013

Smuglæs Søstre på De syv Have 3


Jeg har fundet en lille bid af Søstre på De syv Have 3 - Den røde slange til de nysgerrige! 

Det er fra et godt stykke inde i bogen, og det er Sam, der fortæller. Hun er sammen med en prins, der hedder Zako:

Slangen stikker sit kæmpe hoved op af vandet lige foran mig. Jeg holder et skrig inde. Dens mund er fyldt med spidse tænder. Når den hvæser, kommer der tre tynde tunger ud. De snor sig, som om de selv er orme.
Den hugger ud efter mig, men jeg springer ind på skibet. Så hugger den igen, hurtig som et lyn.
”Pas på!” råber Zako.
Det var i sidste øjeblik, for slangens hale pisker ind over dækket. Jeg springerigen til side, men Zako er ikke hurtig nok. Slangen får fat i ham med halen. En af piggene borer sig ind i hans ben. Han skriger, og jeg kan se blod gennem hans bukser.
”Jeg redder dig!” Jeg kaster mig frem mod slangens hale, men den er hurtig.
Hiver Zako ud over skibets kant, så han må klynge sig til den hårde, røde hale.
”Hold fast!” råber jeg.
Under ham løfter alle de små orme sig. Som om de kravler oven på hinanden for at være de første til at få en bid afZakoDeres tænder er som små spidse nåle. Og de kan stikke dybt.
Jeg kaster mig frem mod halen. Med mit sværd forrest. Slangen skriger, da jeg borer det ind i halen lige under Zako.
Den gør et kast med halen. Zakos ene hånd slipper. Nu hænger han kun i én hånd. Blodet fra hans ben drypper ned i de små ormes munde. De slikker det i sig. ...

Bogen udkommer efter planen til maj 2013. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar