lørdag den 10. januar 2009

SKRIVETIP Skriver du?

Kan du godt lide at skrive og er du under 30 år? Så tag et kig på Håbefulde Unge Forfattere!

Siden jeg var 17 år har jeg været medlem af foreningen Håbefulde Unge Forfattere (HUF). Det er en forening, der giver unge forfatterspirer - og andre, der kan lide at skrive - mulighed for at møde ligesindede og få et skrive-netværk.
Foreningen fungerer både med tekstrespons og diskussionsforum på nettet og med arrangementer (skrivekurser, HUF-oplæsning mv.) og skrivegrupper i virkeligheden.
To gange om året modtager medlemmerne desuden foreningsbladet Skrivelyst med artikler om skriverelevante emner skrevet af medlemmerne, ligesom foreningen er i gang med at udgive en Gyserantologi.
Foreningen har ikke nogen nedre aldersgrænse, men man må max være 30 år, når man melder sig ind. Man kan både melde sig ind, hvis man kun har skrevet nogle få digte, og hvis ens første roman allerede er udgivet.

Det jeg selv især har fået ud af foreningen er et netværk med andre, der kan lide at skrive. Jeg har ofte hørt unge i folkeskolen og gymnasiet sige, at de er de eneste, de kender, der skriver. Melder man sig ind i HUF, møder man andre, der skriver (og læser) for sjov.
Samtidig har man muligheden for at engagere sig i foreningen ved at melde sig ind i Arrangementsudvalget, Skrivelyst eller bestyrelsen - eller bare komme med forslag og skrive artikler uden at have en post i foreningen. På den måde møder man endnu flere af foreningens medlemmer.

Det har betydet utrolig meget for min skriveproces at have nogen at dele forfatterdrømmen med. At give og modtage respons har gjort mig bedre til at skrive, og da Hjerte i vente blev antaget og udgivet, var der også en masse andre skrivende, jeg kunne dele glæden over dette med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar