mandag den 23. marts 2009

De unge læsere

Mine bøger er skrevet til børn og unge (selvom de voksne gerne må læse med...) og derfor er noget af det aller mest spændende selvfølgelig, hvad de unge synes om dem.

Jeg er faldet over en anmeldelse af Hjerte i vente fra Sabrina, der er en del af Gladsaxe biblioteks anmelderpanel, og den er så fin:

"Det handler om 14 årige Gry, som har mange problemer! Hendes lillesøster Freja har en hjertesygdom og skal have et nyt hjerte, som de går og venter på. Hun har også en kæreste som hedder Mads, men hun kan ikke lide ham. Hun fortæller ikke til nogen hvad hun føler på nær sin lækre lærer Andreas, som hun bare er så forelsket i!!!
4 stjerner"


Der har også været en anmeldelse af Hjerte i vente i Skolebiblioteket (feb. 09) på opslagstavlen, hvor Astrid blandt andet skriver:

"Bogen handler om den 14-åige Gry, hvis lillesøster er livsfarligt syg og kun kan overleve, hvis hun får et nyt hjerte. Da Gry har svært ved at fortælle dette til sine veninder og klassekammerater, går hun og er meget ked af det og indelukket. Alt dette sker oveni en dyb forelskelse i den fem år ældre praktikant på billedskolen (...) den rammer godt de tanker, som unge går og har."

Jeg synes, at det er rigtig spændende at se, hvad der rammer de unge, og hvad de synes, det var spændende at læse, samt hvordan de fortæller handlingen i historien. Det er som om, at historien først bliver rigtigt til i mødet med læserne, og derfor ser jeg den på en ny måde, hver gang en læser fortæller mig (mundtligt eller gennem en anmeldelse), hvad de tænkte, under og efter læsningen.

Hvis du har læst Hjerte i vente, må du meget gerne skrive dine tanker om bogen til mig. Jeg bliver så glad for at høre, hvad I tænker om den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar