mandag den 7. september 2015

Top 5 pressefotos gennem min forfatter-karriere

Gennem min forfatterkarriere har jeg haft en del forskellige pressefotos. Her har jeg samlet de 5 mest brugte og skrevet lidt om, hvordan de blev taget, og hvad de er blevet brugt til.

1.
Dette pressefoto er taget af Agnete Schlichtkrull i 2012. Det er mit mest brugte pressefoto, som blandt andet er brugt bag på mange af mine bøger (Ask Konge Taber og flere af Veninder for altid-bøgerne), på min hjemmeside, i forbindelse med foredrag mv.
Billedet er taget i Tivoli inde i Valhalla-spisehuset, fordi det bare var en utrolig kold vinter-dag og virkelig svært at tage lækre udendørsbilleder, når jeg frøs sådan:)







2.

Dette foto er taget af Kirsten Frandsen i 2013. Faktisk var det slet ikke meningen, at hun skulle tage et portræt-foto af mig. Jeg var med kæresten og hunden til fotograf, men hunden var blevet træt af at lege foto-leg, og så tog Kirsten dette skønne foto, som jeg sidenhen fik lov at bruge som pressefoto.
Billedet er primært blevet brugt af mig selv på min hjemmeside.







3.
Dette foto har Bettina Stuhr Lindskow (min veninde) taget i år 2010, og så har Arlette Gürtler redigeret det efterfølgende. Billedet blev brugt en del dengang, blandt andet bag på mange af Veninder for altid-bøgerne.
I dag bruger jeg ikke billedet så meget, fordi jeg synes, det er lidt for gammelt. Og måske også lidt underligt, at jeg har overtøj på:)







4.

Dette var mit første pressefoto fra 2008, som min kæreste tog, fordi der skulle bruges et foto bag på min debutroman Hjerte i vente. Han tog 40 fotos (hvilket i foto-sammenhæng ikke er særlig mange, men jeg tror han blev lidt træt;)).
Billedet blev dengang brugt i forbindelse med foredrag, skrivekurser og på min hjemeside. Men i dag bliver det ikke brugt så meget, fordi jeg synes, det er lidt for gammelt.




5.
Dette billede har Agnete Schlichtkrull også taget i 2012. Hun tog faktisk en hel serie, men jeg bruger som sagt mest billedet øverst her på siden.
Dette foto bruger jeg, hvis jeg gerne vil virke lidt mere poetisk og drømmende (ha, ha). Derfor har det blandt andet været brugt bag på Som en tikken under huden.
Det findes også i farver, men jeg kan bedst lide det i sort/hvid. Det er også taget i Tivoli - udendørs. Det var koldt!


Jeg har flere pressefotos, som du frit kan bruge i forbindelse med interviews, anmeldelser, foredrag mm. Du kan finde dem alle sammen til download her. Bemærk at andre billeder på bloggen kun må benyttes efter aftale med fotografen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar