fredag den 26. marts 2010

Smugkig forsider til Veninder for altid

Her er et lille smugkig på forsiderne til Veninder for altid 1 og 2. Det er bøgerne om Ji og Jose og planen er, at det er de første bøger af fire. Jeg glæder mig super meget til bøgerne udkommer. De første to er skrevet færdigt, og lige nu er der ved at blive læst korrektur. Bagsideteksten er også lige faldet på plads. Men her er i hvert fald forsiderne, som jeg synes er blevet rigtig flotte. Det er Sara Mille Jessen, der har lavet forsiderne, og det er Tove Krebs Lange (der også tegnede til Så fandens forelsket), der har tegnet portrætterne af pigerne.

Og altså. Jose er kort for Josefine, men alle kalder hende Jose (inklusiv mig). Det tror jeg faktisk slet ikke står i bog 1 og 2, men nu ved I, som følger med her på bloggen det i hvert fald. Men monikke også det ellers er til at gætte:)

Ji er adopteret, og hendes forældre har valgt at lade hende beholde Ji som navn. Nogen gange tænker hun, at hun hellere ville have haft et dansk navn, men alligevel er Ji også et flot og specielt navn. Det siger hendes veninder i hvert fald.

Veninder for altid udkommer i begyndelsen af sommeren, omkring juni måned. Så skulle de gerne komme på hylderne i boghandlerne, så du kan ønske dig dem som sommerferielæsning:) Det er første gang, at jeg skriver en hel serie, og så med fire forskellige hovedpersoner, så jeg er meget spændt på, hvordan I vil tage i mod Ji og Jose. Og senere de to næste piger, Ane og Tammy, men der går lidt længere tid inden I kan læse om dem, for bøgerne skal jo lige skrives først:)

Man kan også læse lidt om bøgerne (og forudbestille dem billigt!) på Saxo.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar