mandag den 31. maj 2010

Gæst på Fantasticon 2010

Foreningen Fantastiks årlige con FANTASTICON har vist mig den ære, at invitere mig som gæst i 2010.

Fantasticon 2010 afholdes d. 18.-19. september 2010 i Vanløse Kulturhus.

Jeg fortæller om mit forfatterskab med udgangspunkt i gyserbørnebogen Et blodigt spil og de fantastiske noveller, jeg gennem årene har haft trykt i magasiner og antologier.

Tidligere Fantasticon-oplevelser
Sidste år gæstede jeg i øvrigt Fantasticon som en del af Håbefulde Unge Forfattere; vi havde en stand, hvor vi solgte foreningsbladet Skrivelyst og jeg stod for et skriveværksted sammen med Nicole Rødtnes og Bjarke Schjödt-Larsen.
Jeg har også været så heldig at vinde Fantasticons hurtigskrivningskonkurrencetre gange. Her skal man på to timer skrive en fantasy/gyser/science fiction-novelle på selve connen. Det er sjovt og udfordrende.
Det er skægt at være på connen, og efterhånden har jeg lært en del af de "faste" gæster at kende.

Hvad er Fantasticon?
Fantasticon blev afholdt første gang i 2004, af foreningen Fantastik, som da kun var et halvt år gammel. Det foregik i Valby Medborgerhus (nu Valby Kulturhus), og der var omkring 50 besøgende. Allerede på den første Fantasticon var der både interviews, paneler, foredrag, videnskab og film-spor på programmet. Siden har Fantastik hvert år arrangeret en Fantasticon, på nær i 2007, hvor de fleste af foreningens aktive medlemmer var optaget af at hjælpe med til Eurocon 2007. Den hidtil største Fantasticon var i 2005, hvor der var inviteret forfattere fra en lang række europæiske lande, og hvor der var omkring 200 besøgende.

En typisk con-deltager kommer måske for at høre en eller to forfattere hvis bøger man har læst. Måske har man så planlagt at snuppe et interessant panel eller et af de underholdende indslag, og se en af filmene. På selve connen kommer man til at snakke med andre deltagere, og bliver interesseret i noget andet, så man laver lidt om på sine planer. Eventuelt får man talt med en eller flere af foreningerne og melder sig ind i en af dem, og man får købt nogle ting i boderne. Resten af tiden går med at tale med dem man møder - folk man kender, forfattere og arrangører, fans man deler interesser med.
(Udsnit fra Fantasticon.dk)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar