mandag den 3. marts 2014

HUF Skrivekursus 2014 - og et mindre flatterende billede af forfatteren

http://www.huf.dk
I weekenden var der HUF skrivekursus 2014 - og jeg var som altid med.
I år var det dog lidt anderledes for mig, for hvor jeg plejer at være med til at arrangere kurset, skulle jeg i år bare være kursist. Det var også sjovt at prøve!

Om fredagen var der intro til kurset til HUFs faglige fredagscafe med manuskriptforfatter Simon Oded Weil. Det var meget inspirerende. Om lørdagen var der undervisning ved Peter Adolphsen og Merlin P. Mann - jeg var på Peter Adolphsens hold og fik skrevet en tekst, som jeg har meget lyst til at arbejde videre med. Det er en meget underlig historie for voksne.
Om søndagen underviste Anna Bridgwater i, hvordan man giver god feedback. Det er også altid godt at høre mere om.
Der var desuden foredrag på programmet, så jeg hørte både et foredrag med Rachel der står bag Læs for Livet-kampagnen (super godt!) og et spændende foredrag med Solvej Todd, der står bag Bogpilot - et super tilbud til nye skribenter i øvrigt.

Det var rigtig sjovt og hyggeligt at være med på en huf-weekend igen. Det er efterhånden seks år
siden det første skrivekursus, som vi holdt i en daginstitution med overnatning på madrasser på gulvet. I år var det noget mere fornemme lokaler - nemlig i Dansk Forfatterforening.
 
Jeg kan kun anbefale alle skriveglade unge (uanset om du er udgivet eller ej) at tage med på HUFs næste skrivekursus. Der var deltagere fra ca. 14-34 år i år.

Du kan læse mere om HUF - Håbefulde Unge Forfattere her.

Ps. I får også lige et mindre flatterende billede af mig fra HUF Skrivekursus 2013, hvor jeg på grund af et afbud trådte til og holdt et foredrag om at skrive børnebøger. Foredraget var forhåbentligt bedre end billedet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar